E- KNJIŽEVNOST
Na portalu e-Lektire dostupna su cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire i šire. Objavljena su 72 djela, od toga 36 za osnovnu i 36 za srednju školu. Svaki naslov dostupan je u web formatu, pdf formatu i ePub formatu za preuzimanje.
Upute za pristup portalu eLektire
Slušam knjigu u suradnji je s Ministarstvom kulture i medija RH pokrenulo online audioknjižnicu u kojoj možete poslušati klasike hrvatske književnosti među kojima su djela: Zlatarovo zlato, U registraturi, Priče iz davnine, Alkar, Duga kao i mnogi drugi naslovi.
Knjige čitaju profesionalni glumci.
Zbirka književnih djela na hrvatskom jeziku
International Children’s Digital Library (ICDL)
Međunarodna dječja digitalna knjižnica besplatna je slobodna mrežna knjižnica digitaliziranih dječjih knjiga na različitim jezicima iz raznih država svijeta. Dječja digitalna knjižnica posjeduje trenutno zbirku od 4.642 knjige na 61 jeziku među kojima možete pronaći 34 objavljena naslova hrvatskih autora.
Enciklopedije
Enciklopedija Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža
Leksikoni
Rječnici
Školski rječnik hrvatskoga jezika
Baza frazrema hrvatskoga jezika
Pravopis
Gramatika
KORISNI SADŽAJI ZA MEDIJSKU PISMENOST I ZAŠTITU OD LAŽNIH VIJESTI I DEZINFORMACIJA
- AUTORSKO DJELO
Kod preuzimanja tekstova i fotografija na internetu moramo poštivati autora i autorsko pravo. Što je autorsko pravo saznaj klikom na poveznicu.
KAKO KRITIČKI VREDNOVATI IZVORE NA INTERNETU
Kako kritički vrednovati različite izvore na internetu (tekstove, slike, zvučne i videozapise) te na što treba paziti prilikom pretraživanja – saznajte klikom na poveznicu članka portala medijskapismenost.hr
PITANJA ZA ANALIZU MEDIJSKOG SADRŽAJA
Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine (Scheibe, Rogow, 2012: 39): publika i autorstvo, poruke i značenje, prikaz u medijma i stvarnost.
JESTE LI OVISNI O INTERNETU: SAMOTEST
Samotest je namijenjen učenicima, a prilagodili su ga Ivan Fedor, mag. comm., i Tina Hrubi, mag. comm. volonteri Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Nisu sve vijesti na koje možemo naići na internetu istinite, no ponekad je teško razlikovati činjenice od izmišljenih priča.
Centar za sigurniji internet Ujedinjenog kraljevstva predlaže sljdedeća četiri pitanja koja si mladi ljudi mogu postaviti uvijek kada čitaju članke na internetu, kako bi provjerili njihovu vjerodostojnost:
-
1. TKO JE TO OBJAVIO?
2. KADA JE TO OBJAVLJENO?
3. ZAŠTO JE TO OBJAVLJENO?
4. ŠTO JE REČENO?Više o ova četiri opća pitanja koja nam kod korištenja medijskog sadržaja pomažu kako bi prepoznali i odbacili lažne vijest možete sazanati klikom na poveznicu članka portala medijskapismenost.hr.
LAŽNE VIJESTI
U vrijeme kad se sve više koriste online izvori, važno je znati prepoznati lažne vijesti. IFLA je izradila infografiku s koracima koji pomažu pri prepoznavanju lažnih vijesti, a Hrvatsko knjižničarsko društvo prevelo na hrvatski jezik.
Radno vrijeme:
6:00 – 22:00
Adresa:
Ivana Vrencea 1
49 000 Krapina
E-pošta
Telefon:
+385 (49) 371 – 004