Večer knjige u našoj školi

Dan hrvatske knjige i Svjetski dan knjige objedinjeni su u jedinstvenu manifestaciju Noć knjige koju smo obilježili i u našoj školi 25. travnja projektom Večer knjige. Pripremile su ga i provele učiteljice Hrvatskog, Njemačkog i Engleskog jezika te stručne suradnice knjižničarka i edukacijska rehabilitatorica. Sudjelovali su učenici od 5. do 8. razreda, a tema je ove godine bila Kriminalističke bajke i priče.

Večer knjige započela je Sudnicom, odnosno dramskom improvizacijom učenika 7. b razreda. Raspravljačkim stilom sudili su maćehi iz bajke Snjeguljica za trostruki pokušaj ubojstva. Porota i publika, na osnovi izloženih argumenata i svjedočanstava, donijela je odluku o maćehinoj krivnji.

Nakon sudnice uslijedile su radionice.

U Team building radionici učenici 5. a razreda gradili su Toranj suradnje. Naučili su da se problemi mogu rješavati dogovaranjem, suradnjom i logičkim razmišljanjem, ali je za izgradnju Tornja bila potrebna i motorička spretnost.

Na radionici Mali detektivi učenici petih i šestih razreda otkrili su krije li se među njima novi Sherlock Holmes. U pustolovini s detektivskom družinom provjerili su svoja osjetila otvorenih i zatvorenih očiju, rješavali zagonetke i rebuse, svladavali brzalice i timski pokazali motoričku spretnost.

Učenice osmih razreda prisjetile su se svima poznate bajke Trnoružica (Dornröschen). Zajedno s učiteljicama pogledale su i pročitale ulomak iz bajke i prokomentirale ga. Izrađivale su pozivnicu za bal u kojoj je bilo potrebno navesti osnovne podatke o proslavi (mjesto i vrijeme održavanja, jelo, piće, tema, ukrasi,…). Učenice su pokazale svoju kreativnost i marljivo radile na izvršenju zadatka.

Detective for a day radionica je na engleskom jeziku na kojoj su dva krim-tima analizirala dokaze i pronašla kradljivce dragocjene slike iz škotskog dvorca. Uz ovakve oštre i pronicljive umove jedina je presuda – GUILTY.

U školskoj knjižnici održana je radionica „Knjiga i origami – u knjižnicu te mami“ u kojoj je sudjelovala  skupina učenika 6. i 8. razreda. Djelom Karla Brucknera Sadako hoće živjeti u radionici promicana je antiratna književnost. Izmjenjivane su brojne aktivnosti:  čitanje naglas, dovršavanje lijepih citata o knjizi i čitanju u digitalnom alatu, pisanje motivacijskih poruka podrške i izrada origamija (ždralova).

Večer knjige završila je igrom Escape room. Pripremili su je učenici 7. a razreda. Pripremljeno je pet soba iz kojih su sudionici mogli izići tek nakon rješavanja niza problemskih zadataka vezanih uz kriminalističke priče koje su napisali sedmaši. Interes za Escape room bio je tako velik da ove godine, nažalost, nismo mogli uključiti sve zainteresirane učenike.

Sudjelovanjem u radionicama učenici su razvijali čitateljsku pismenost i interes za čitanje, vještinu timskoga rada i problemskog rješavanja zadataka i pritom se dobro zabavili.

Skip to content