U školi smo ugostili predstavnice Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK)* koje su tom prilikom održale edukacijska i interaktivna predavanja za učenike 5. i 6. razreda. Radionice u sklopu Erasmus+ projekta ASAP vodila je Tamara Kvas, koordinatorica europskih projekata DKMK-a, uz podršku kolegice Diane Čabrilo.
S obzirom na to da današnja djeca i mladi većinu svog slobodnog vremena provode uz medije, posebice uz internet i društvene mreže, radionice su ostvarene kako bi se kod učenika poticala empatija te osvijestile vrijednosti i osobine koje pronalaze u svojim uzorima. Stoga su učenici 5. razreda tijekom radionica uz razgovor o vrijednostima bili usredotočeni na razvoj empatije i asertivnog ponašanja (komunikacije) vezano uz utjecaj društvenih mreža na njihov svakodnevni život. Koristeći se prikazom različitih životnih situacija i mogućih odgovora, promišljali su kako se i u virtualnom svijetu primjenom asertivnog ponašanja mogu zauzeti za sebe i druge te time ujedno spriječiti pasivno ili agresivno ponašanje. Učenici 6. razreda tijekom radionica ponovili su što su vrijednosti, zašto su važne, gdje ih razvijamo i stječemo. S obzirom na to da uzori igraju ključnu ulogu tijekom njihova odrastanja jer im pomažu pri formiranju identiteta, vrijednosti i ponašanja, učenici su uspoređivali sličnosti i razlike svojih uzora iz stvarnoga života s onima iz virtualnoga svijeta. Time im se ukazivalo na pozitivne primjere koji im mogu pomoći u razvijanju samopouzdanja, empatije, unutarnje motivacije i emocionalne otpornosti, nasuprot primjera uzora koji ih svojim ponašanjem mogu potaknuti na preuzimanje nepromišljenih odluka. Uz navedene radionice za učenike, slijedi i predavanje za njihove roditelje koje će održati prof. dr. sc. Igor Kanižaj, potpredsjednik udruge DKMK te redoviti profesor na Studiju komunikologije Hrvatskoga katoličkog sveučilišta.
* DKMK je udruga čiji je cilj i svrha poboljšanje medijske i komunikacijske kulture, a koji ostvaruje sustavnom edukacijom o medijima kako bi se korisnici s razumijevanjem i kritičkim odmakom koristili medijskim sadržajima. Svoje ciljeve udruga postiže edukativnim, istraživačkim i znanstvenim djelovanjem. Interaktivna predavanja i radionice provode i u osnovnim i srednjim školama te njima ukazuju na posljedice nepravilnog korištenja medija i njihov utjecaj na mlade (porast nasilja, cyberbullying…) kao i na prednosti medija u obrazovanju učenika i poticanju pozitivnih modela ponašanja (razumijevanje, poštovanje i briga o drugima). Djeca medija najveći su i najvažniji projekt DKMK-a.











