E- KNJIŽEVNOST

Na portalu e-Lektire dostupna su cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire i šire. Objavljena su 72 djela, od toga 36 za osnovnu i 36 za srednju školu. Svaki naslov dostupan je u web formatu, pdf formatu i ePub formatu za preuzimanje.
Upute za pristup portalu eLektire

 Slušam knjigu

Slušam knjigu u suradnji je s Ministarstvom kulture i medija RH pokrenulo online audioknjižnicu u kojoj možete poslušati klasike hrvatske književnosti među kojima su djela: Zlatarovo zlato, U registraturi, Priče iz davnine, Alkar, Duga kao i mnogi drugi naslovi.
Knjige čitaju profesionalni glumci.

  Zbirka književnih djela na hrvatskom jeziku

  International Children’s Digital Library (ICDL)

Međunarodna dječja digitalna knjižnica besplatna je slobodna mrežna knjižnica digitaliziranih dječjih knjiga na različitim jezicima iz raznih država svijeta. Dječja digitalna knjižnica posjeduje trenutno zbirku od 4.642 knjige na 61 jeziku među kojima možete pronaći 34 objavljena naslova hrvatskih autora.

     
  E – REFERENTNA ZBIRKA

Enciklopedije

Hrvatska enciklopedija

Proleksis enciklopedija

Enciklopedija Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža

Filmska enciklopedija

 Leksikoni

Hrvatski biografski leksikon

Hrvatski obiteljski leksikon

Filmski leksikon

Nogometni leksikon

 Rječnici

Hrvatski jezični portal

Školski rječnik hrvatskoga jezika

Rječnik neologizama

Baza frazrema hrvatskoga jezika

 Pravopis

Hrvatski pravopis

 Gramatika

Hrvatska školska gramatika

 Jezični savjetnik

Bolje je hrvatski!


KORISNI SADŽAJI ZA MEDIJSKU PISMENOST I ZAŠTITU OD LAŽNIH VIJESTI I DEZINFORMACIJA 

  •  AUTORSKO DJELO

Kod preuzimanja tekstova i fotografija na internetu moramo poštivati autora i autorsko pravo. Što je autorsko pravo saznaj klikom na poveznicu.

 UPUTE ZA CITIRANJE LITERATURE

 ​​KAKO KRITIČKI VREDNOVATI IZVORE NA INTERNETU

Kako kritički vrednovati različite izvore na internetu (tekstove, slike, zvučne i videozapise) te na što treba paziti prilikom pretraživanja – saznajte klikom na poveznicu članka portala medijskapismenost.hr

 PITANJA ZA ANALIZU MEDIJSKOG SADRŽAJA

Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine (Scheibe, Rogow, 2012: 39): publika i autorstvo, poruke i značenje, prikaz u medijma i stvarnost. 

 JESTE LI OVISNI O INTERNETU: SAMOTEST

Samotest je namijenjen učenicima, a prilagodili su ga Ivan Fedor, mag. comm., i  Tina Hrubi, mag. comm. volonteri Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.

 ISTINA ILI LAŽ (NA INTERNETU)

Nisu sve vijesti na koje možemo naići na internetu istinite, no ponekad je teško razlikovati činjenice od izmišljenih priča.

Centar za sigurniji internet Ujedinjenog kraljevstva predlaže sljdedeća četiri pitanja koja si mladi ljudi mogu postaviti uvijek kada čitaju članke na internetu, kako bi provjerili njihovu vjerodostojnost:

  • 1. TKO JE TO OBJAVIO?
    2. KADA JE TO OBJAVLJENO?
    3. ZAŠTO JE TO OBJAVLJENO?
    4. ŠTO JE REČENO?

    Više o ova četiri opća pitanja koja nam kod korištenja medijskog sadržaja pomažu kako bi prepoznali i odbacili lažne vijest možete sazanati klikom na poveznicu članka portala medijskapismenost.hr.

     LAŽNE VIJESTI

U vrijeme kad se sve više koriste online izvori, važno je znati prepoznati lažne vijesti. IFLA je izradila infografiku s koracima koji pomažu pri prepoznavanju lažnih vijesti, a Hrvatsko knjižničarsko društvo prevelo na hrvatski jezik.

Radno vrijeme:

6:00 – 22:00

Adresa:

Ivana Vrencea 1

49 000 Krapina

Telefon:

+385 (49) 371 – 004

Skip to content