Knjiga kao prijatelj u 4. b razredu

U 4. b razredu naše prve aktivnosti u provođenju eTwinning projekta bile su vezane uz knjigu „Mala, mala vila“ Vladimire Velički. Priča „Kristijan“ iz navedene zbirke pripovjedaka poslužila nam je kao poticaj za razgovor o različitosti te potrebi međusobnog uvažavanja i prihvaćanja. Nakon čitanja učenike se vođenim razgovorom poticalo na izražavanje mišljenja o priči. Tom prilikom komentirali su osobine, postupke i osjećaje likova te ih uspoređivali s vlastitim iskustvima. Stavljajući se u „cipele“ likova iz priče, razvijali su empatiju i sposobnost uživljavanja u tuđe osjećaje. Potom su, radeći u paru, imali zadatak reći nešto o sebi i navesti svoje pozitivne osobine te aktivno slušati sugovornika. Koliko su u tome bili uspješni, pokazali su pred razredom pri navođenju pozitivnih osobina svog para. Osim boljeg međusobnog upoznavanja, ova aktivnost pridonijela je razvoju pozitivnih i suradničkih odnosa u razredu te komunikacijskih vještina učenika. Uslijedilo je crtanje štita i/ili cvijeta svojih pozitivnih osobina uz izražavanje vlastitih interesa i vještina. Nastalim uradcima izloženim na ploči ukazalo se na njihovu različitost, maštu i kreativnost. Kako bi doprinijeli međusobnom uvažavanju i jačanju razredne povezanosti, učenici su u završnom dijelu sata, potaknuti plakatom i memory karticama pozitivnih osobina, izmjenjivali dobivene listiće s imenom svakog od njih te upisivali pozitivne osobine jedni drugima. Upoznavši pritom brojne osobine, ne samo da su obogatili rječnik nego su čitanjem navedenih im pozitivnih osobina vidjeli sebe onako kako ih vide drugi učenici. Osim što su se međusobno osnaživali, ovom aktivnošću pružena im je mogućnost i da vide ima li razlike u tome kako vide sami sebe u odnosu na to kako ih vide drugi učenici u razredu. Posluživši se porukom priče koja ukazuje na našu različitost i neprestanu potrebu da svi učimo o sebi i svijetu oko sebe, učenicima smo ukazali na važnost boljeg upoznavanja radi međusobnog razumijevanja, uvažavanja i prihvaćanja. Izrađeni plakat „To smo mi“ svakodnevno će ih  podsjećati na potrebu i važnost njegovanja pozitivnog i poticajnog razrednog ozračja.

Skip to content