Nakon obrade lektirnog djela Dubravka Horvatića „Stanari u slonu“ učenici 2. a razreda na nastavnim su satima obogaćenog učenja u okviru eTwinning projekta „Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 3” pod vodstvom stručne suradnice knjižničarke sudjelovali u različitim kreativnim aktivnostima. Prva aktivnost bila je tzv. lektira iz vrećice. Svaki učenik trebao je u školu donijeti papirnatu vrećicu i u njoj tri predmeta povezana s lektirom koja će prezentirati na satu. Prednju stranu vrećice oslikali su kao naslovnicu pročitanog djela, a na suprotnu stranu napisali su što im se u djelu najviše svidjelo. Jako su se potrudili i pripremili iznimno kreativne vrećice. Bilo je tu plišanih slonova, bombona, figurica ljudi, fotelja, ormara, kamiona, ogledalca, zrna maka i mnoštvo drugih stvari. Na zanimljiv su način predstavili svoje vrećice i objašnjavali razloge zbog kojih odabrani predmeti zaslužuju svoje mjesto u njihovoj vrećici te time ujedno vježbali i svoje prezentacijske vještine.
Druga aktivnost bila je izrada umne mape. Riječ je o vizualnoj tehnici za organizaciju informacija koja olakšava pamćenje i razumijevanje podataka, čini proces učenja učinkovitijim i zanimljivijim te potiče kreativnost. Stoga su učenici trebali izraditi umne mape kojima će na slikovit, jasan i kreativan grafički način prikazati pročitano lektirno djelo. A kako bi uz kreativnost razvijali i digitalne vještine, upoznali su i novi digitalni alat te pomoću njega izradili umne mape i u digitalnom obliku. Koliko su u oba zadatka bili uspješni, najbolje pokazuju njihovi uradci. Nakon odrađenih zadataka učenici su sudjelovali u kvizu čime su provjerili razumijevanje pročitanog te se nakon toga zabavili uz slaganje online puzzli. Osim što je ovakav način interpretacije lektire učenicima bio zanimljiv i zabavan, pobudio je i njihovu maštu, upornost, inovativnost, a, nadamo se, i ljubav prema čitanju.
